"מפת הלמידה"כדי לפעול לפי הגישה הדיפרנציאלית הזו, אנו שואלים את עצמנו בראש ובראשונה: מי הם התלמידים שמגיעים לכיתה בכל בוקר, מה הם היכולות הייחודיות שלהם, ולאן ניתן לקדם אותם.
על מנת להגיע לתשובה הולמת לשאלות אלו, נעשים בכל שנה מיפויים מסודרים, המתקיימים מספר פעמים במהלך השנה .
מיפויים אלו, הם בעלי נורמות מדידות, שבאמצעותם ניתן לשים כל תלמיד במקום שלו על "מפת הלמידה." מתוך תוצאות המיפויים ניתן לבנות תכניות עבודה כיתתיות ואישיות, כאשר בכל פעם, עוצרים ובודקים מחדש כדי לראות אם אכן התכנית מותאמת לצרכים של התלמידים, וכיצד להתקדם הלאה.
הגישה הדיפרנציאלית - לפתח את יכולתו של כל תלמיד ותלמיד
במהלך השנים, ביה"ס שלח את צוות המורים להשתלמויות רבות בנושא השונות בלמידה, ודרכי הוראה מגוונות. הדגש בלמידה הוא בפיתוח יכולת החשיבה של התלמיד, ולא רק בכיסוי חומר. המטרה היא שיהיו בידיו הכלים ללמידה עצמאית, וכך יוכל להתמודד עם כל מידע חדש שיגיע לידיו.
גם אימוץ תיאורית ריבוי האיטנליגנציות בבית הספר, משרת אף הוא את המטרה הזו. המורה יכול לאמץ תיאוריה זו הן בדרכי ההוראה שלו , ובעזרתה להגיע לגיוון דרכי ההוראה, והן כדרך להכיר את תלמידיו ולהעריך אותם.
פרויקט מצוינות
בנוסף למענה היומיומי בכיתה, הוקמה מסגרת ייחודית - פרויקט מצוינות בתחומי דעת שונים.
לאחר שאתרנו את התלמידים בעלי היכולות הגבוהות, הקמנו קבוצות למידה המעשירות תלמידים אלו ב: מתמטיקה, אנגלית, לימודי קודש, ומחשבים.
- את קבוצת המתמטיקה מובילות סטודנטיות למתמטיקה ממכללת בית וגן.
- על קבוצת האנגלית אחראית סטודנטית מטעם פרויקט סחל"ב ביחד עם מורה לאנגלית.
- את לימודי הקודש, מלמד רב ביה"ס, הרב כפיר דלעי בשעורי העמקה בנושאי יהדות ולימוד גמרא.
- תכנית מיוחדת במחשבים שהוכנסה היא למידת הקלדה עיוורת, והכנסת תכנית "אופק" - תכנית העוסקת בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות.
בדרך זו, ביה"ס נותן הזדמנות שווה ומאתגרת לכל קשת הלומדים בבית הספר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה